Има нова надежда за мъжете с рак на простатата, когато тяхното заболяване не реагира адекватно към стандартните медикаменти. Според резултатите на дългогодишно изследване представено тази седмица на 104-та научна среща на Американската Урологична Асоциация (АУА), проведено в Литикъм (щата Мериленд), плодовете на нара могат ефективно да забавят прогреса на болестта, дори в случаи, при които традиционната медицина е безпомощна.
В това изследване, резултатите на което бяха публикувано в списание “Journal of Urology” наскоро, са участвали 48 мъже в продължение на повече от 6 години. Всички наблюдавани са имали нарастнали нива на простато-специфичен антиген (PSA) след операция или радиационна терапия в степени по-големи от 0.2ng/ml и по-малки от5 ng/ml. На участниците е давано по 250мл. сок от нар дневно в продължение на няколко години. В края на проучването са били изследвани и сравнени повторните резултати на лекуваните и други хора с потвърдена подобна диагноза.
Макар в началото и двете групи да са имали сходни повишени нива на PSA, след 56 месеца антигенът е достигнал явна разлика между 2те групи. Консумиралите нар пациенти са показали значително забавяне на техните PSA нива. С две думи, прогресът на рака на простатата е бил драстично забавен при хората консумирали плодовия еликсир.
След това научно откритие, учените се надяват да се докаже, че нарът може да бъде консумиран като превантивна мярка срещу рак на простатата. Изследването продължава и учените твърдят, че някои мъже с диагностициран рак може да са по-чувствителни и податливи към лечение под въздействието на чудодейното биле. Друг екип от същото изследване се занимава с измерване на нивата на забавяне след такова лечение.
Според Националния Раков Институт, ракът на простатата е бил диагностиран при повече от 186 000 американски граждани за последната година, а 28 660 са починали от това заболяване.


